Zwiększenie sprzedaży

Jak można zwiększyć sprzedaż w firmie ?

Klient miał cel – zwiększenie sprzedaży .

Po rozmowie wstępnej i ustaleniu warunków doszło do wizyty w firmie Klienta.

Wizyta miała na celu zobaczenie jak dział handlowy działa i co można z tym zrobić , aby poprawić wyniki sprzedażowe .

Jak wyglądało to w skrócie ?

Firma od 20 lat na Polskim rynku , przez prawie 20 lat były wzrosty z roku na rok , aż do początku 2020 roku i początku pandemii .

Po zapoznaniu się z szefem firmy i poznaniu jego punktu widzenia , zdecydowałem na poznanie się z handlowcami .

Dyrektora wersji niestety nie poznałem , bo był na zwolnieniu chorobowym .

Firma stawia na doświadczonych handlowców , każdy jest minimum 10 lat w zawodzie handlowca.

Przed rozmową zostali oni poinformowani przez przełożonego , że jest takie działanie w firmie , że ich firma podjęła współpracę z firmą zewnętrzną , która ma pomóc w poprawie sprzedaży .

Podczas zapoznania się z handlowcami i rozmowie jak wygląda ich praca , co dzieje się na rynku jak wygląda praca w firmie od wewnątrz okazało się jednogłośnie , że :

  • nowy dyrektor to typowy „pan tabelka” , sprzedaż ma rosnąć , bo PKB rośnie 🙂
  • nowy dyrektor zabłysnął , bo wszedł do firmy kiedy rynek sam chłoną towar i przypisywał sobie , że to jego zasługa , wtedy nie potrzeba było żadnych działań
  • dział marketingu – jest osoba w firmie , ale zdaniem handlowców nie wie jaka jest jego rola , nie mają żadnego wsparcia
  • wymagania dyrektora – tylko brać i brać
  • wymagania dyrektora na teraz to :
    • macie zacząć działać
    • macie zwiększyć sprzedaż
    • macie być handlowcem , serwisem , magazynierem i fakturzystą , wszystkim czego będzie potrzeba
    • macie skupić się na wszystkim
  • szkolenia w firmie ? Przecież zatrudniliśmy doświadczonych handlowców oni wiedzą co i jak mają robić

Co myślą obecni handlowcy ?

Są zdemotywowani i czują się , że może to faktycznie ich wina , że coś robią nie tak , są źli , że nie mają wsparcia ze strony firmy , firma ma tylko roszczenia i obwinianie za niepowodzenia .

Czego potrzebują ?

  • współpracy z całą firmą ,
  • zmiany myślenia dyrektora , żeby szef przejrzał na oczy , a nie słuchał tego co mówi dyrektor ,
  • podejścia dyrektora – sprzedaż to gra zespołowa , a nie dbanie o swój tyłek w firmie ,
  • potrzebują rozwoju i szkoleń , bo rynek się zmienia ,
  • materiałów do promocji ,
  • drobnego budżetu na wsparcie sprzedażowe u klientów ,

Co myśli o tej sytuacji właściciel ?

Nie dopuszcza tego do siebie , przecież dyrektor robi takie super wrażenie , ma takie bogate CV i duże doświadczenie , podczas każdej rozmowy wydaje się taki poukładany . To handlowcy z takim stażem nie umieją sprzedawać i chcą jeszcze szkoleń ?

Co można z tym zrobić ?

Jeżeli klient po tej analizie podejmie chęci współpracy na stałe to zaczniemy od fundamentów i porządków w firmie m.in. od:

  • ustalenia zasad
  • komunikacji w firmie
  • polepszenia współpracy i wpierania się między działami , a nie grania każdy do innej bramki
  • znalezienia narzędzi pomocnych w działaniu tej firmy
  • ustalenia strategi działania na obecnym rynku
  • uzupełnieniu kompetencji potrzebnych w firmie do działania na dzisiejszym rynku
  • ustalenia systemu motywacyjnego
  • wdrażanie i nadzorowanie nowych ustaleń i zasad
  • dopasowania się do obecnego rynku

Masz może jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości ?

Weź skorzystaj BEZPŁATNIE z 15 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .

Zadzwoń tel 789 333 534

Jedynie czym ryzykujesz to stratą 15min czasu , bo zyskać możesz …