Zwiększenie sprzedaży

Jak można zwiększyć sprzedaż w firmie ?

Klient miał cel – zwiększenie sprzedaży .

Po rozmowie wstępnej i ustaleniu warunków doszło do wizyty w firmie Klienta.

Wizyta miała na celu zobaczenie jak dział handlowy działa i co można z tym zrobić , aby poprawić wyniki sprzedażowe .

Jak wyglądało to w skrócie ?

Firma od 20 lat na Polskim rynku , przez prawie 20 lat były wzrosty z roku na rok , aż do początku 2020 roku i początku pandemii .

Po zapoznaniu się z szefem firmy i poznaniu jego punktu widzenia , zdecydowałem na poznanie się z handlowcami .

Dyrektora sprzedaży wersji niestety nie poznałem , bo był na zwolnieniu chorobowym .

Firma stawia na doświadczonych handlowców , każdy jest minimum 10 lat w zawodzie handlowca.

Przed rozmową zostali oni poinformowani przez przełożonego , że jest takie działanie w firmie , że ich firma podjęła współpracę z firmą zewnętrzną , która ma pomóc w poprawie sprzedaży .

Podczas zapoznania się z handlowcami i rozmowie jak wygląda ich praca , co dzieje się na rynku jak wygląda praca w firmie od wewnątrz okazało się jednogłośnie , że :

      • nowy dyrektor sprzedaży to typowy “pan tabelka” , sprzedaż ma rosnąć , bo PKB rośnie 🙂

      • nowy dyrektor sprzedaży zabłysnął , bo wszedł do firmy kiedy rynek sam chłoną towar i przypisywał sobie , że to jego zasługa , wtedy nie potrzeba było żadnych działań

      • dział marketingu – jest osoba w firmie , ale zdaniem handlowców nie wie jaka jest jego rola , nie mają żadnego wsparcia

      • wymagania dyrektora sprzedaży – tylko brać i brać

      • wymagania dyrektora sprzedaży na teraz to :
            • macie zacząć działać

            • macie zwiększyć sprzedaż

            • macie być handlowcem , serwisem , magazynierem i fakturzystą , wszystkim czego będzie potrzeba

            • macie skupić się na wszystkim

      Co myślą obecni handlowcy ?

      Są zdemotywowani i czują się , że może to faktycznie ich wina , że coś robią nie tak , są źli , że nie mają wsparcia ze strony firmy , firma ma tylko roszczenia i obwinianie za niepowodzenia .

      Czego potrzebują ?

          • współpracy z całą firmą,

          • zmiany myślenia dyrektora , żeby szef przejrzał na oczy , a nie słuchał tego co mówi dyrektor,

          • podejścia dyrektora – sprzedaż to gra zespołowa , a nie dbanie o swój tyłek w firmie,

          • potrzebują rozwoju i szkoleń , bo rynek się zmienia

          • materiałów do promocji,

          • drobnego budżetu na wsparcie sprzedażowe u klientów,

        Co myśli o tej sytuacji właściciel ?

        Nie dopuszcza tego do siebie , przecież dyrektor robi takie super wrażenie , ma takie bogate CV i duże doświadczenie , podczas każdej rozmowy wydaje się taki poukładany . To handlowcy z takim stażem nie umieją sprzedawać i chcą jeszcze szkoleń ?

        Co można z tym zrobić ?

        Jeżeli klient po tej analizie podejmie chęci współpracy na stałe to zaczniemy od fundamentów i porządków w firmie m.in. od:

            • ustalenia zasad

            • komunikacji w firmie

            • polepszenia współpracy i wpierania się między działami , a nie grania każdy do innej bramki

            • znalezienia narzędzi pomocnych w działaniu tej firmy

            • ustalenia strategi działania na obecnym rynku

            • uzupełnieniu kompetencji potrzebnych w firmie do działania na dzisiejszym rynku

            • ustalenia systemu motywacyjnego

            • wdrażanie i nadzorowanie nowych ustaleń i zasad

            • dopasowania się do obecnego rynku

          Co się stało po 6 miesiącach ?

          Dyrektor sprzedaży nie widział potrzeb zmieniania swojego myślenia i podejścia więc się rozstał z firmą . Nowy dyrektor pozmieniał podejście , usprawniliśmy proces sprzedaży , usprawniła się komunikacja w firmie , a teraz po kolejnych 6 miesiącach firma odnotowuje zyski większe o 15% niż rok do roku .

          Minął rok po konsultacji.

          Byłego dyrektora już nie ma. Okazało się , że narobił w firmie więcej bałaganu niż zakładano na początku .

          Chłopaki w dziale handlowym mają się świetnie dzwonią co jakiś czas 🙂 .

          Mają fajnego nowego dyrektora , który bardzo się stara .

          Właściciel firmy też zaczął do niej zaglądać i rozmawiać z pracownikami .

          Zysk firmy zwiększył się o ok 15% rok do roku , właściciel zadowolony , ja też , że mogłem pomóc i zostajemy w kontakcie.

          Dziękuję za zaufanie i możliwość wykazania się .

           

          Masz może jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości ?

          Weź skorzystaj BEZPŁATNIE z 15 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .

          Zadzwoń tel 789 333 534

          Jedynie czym ryzykujesz to stratą 15min czasu , bo zyskać możesz …