Jak można zwiększyć sprzedaż w firmie ?
Klient miał cel – zwiększenie sprzedaży .
Po rozmowie wstępnej i ustaleniu warunków doszło do wizyty w firmie Klienta.
Wizyta miała na celu zobaczenie jak dział handlowy działa i co można z tym zrobić , aby poprawić wyniki sprzedażowe .
Jak wyglądało to w skrócie ?
Firma od 20 lat na Polskim rynku , przez prawie 20 lat były wzrosty z roku na rok , aż do początku 2020 roku i początku pandemii .
Po zapoznaniu się z szefem firmy i poznaniu jego punktu widzenia , zdecydowałem na poznanie się z handlowcami .
Dyrektora wersji niestety nie poznałem , bo był na zwolnieniu chorobowym .
Firma stawia na doświadczonych handlowców , każdy jest minimum 10 lat w zawodzie handlowca.
Przed rozmową zostali oni poinformowani przez przełożonego , że jest takie działanie w firmie , że ich firma podjęła współpracę z firmą zewnętrzną , która ma pomóc w poprawie sprzedaży .
Podczas zapoznania się z handlowcami i rozmowie jak wygląda ich praca , co dzieje się na rynku jak wygląda praca w firmie od wewnątrz okazało się jednogłośnie , że :
- nowy dyrektor to typowy „pan tabelka” , sprzedaż ma rosnąć , bo PKB rośnie 🙂
- nowy dyrektor zabłysnął , bo wszedł do firmy kiedy rynek sam chłoną towar i przypisywał sobie , że to jego zasługa , wtedy nie potrzeba było żadnych działań
- dział marketingu – jest osoba w firmie , ale zdaniem handlowców nie wie jaka jest jego rola , nie mają żadnego wsparcia
- wymagania dyrektora – tylko brać i brać
- wymagania dyrektora na teraz to :
- macie zacząć działać
- macie zwiększyć sprzedaż
- macie być handlowcem , serwisem , magazynierem i fakturzystą , wszystkim czego będzie potrzeba
- macie skupić się na wszystkim
- szkolenia w firmie ? Przecież zatrudniliśmy doświadczonych handlowców oni wiedzą co i jak mają robić
Co myślą obecni handlowcy ?
Są zdemotywowani i czują się , że może to faktycznie ich wina , że coś robią nie tak , są źli , że nie mają wsparcia ze strony firmy , firma ma tylko roszczenia i obwinianie za niepowodzenia .
Czego potrzebują ?
- współpracy z całą firmą ,
- zmiany myślenia dyrektora , żeby szef przejrzał na oczy , a nie słuchał tego co mówi dyrektor ,
- podejścia dyrektora – sprzedaż to gra zespołowa , a nie dbanie o swój tyłek w firmie ,
- potrzebują rozwoju i szkoleń , bo rynek się zmienia ,
- materiałów do promocji ,
- drobnego budżetu na wsparcie sprzedażowe u klientów ,
Co myśli o tej sytuacji właściciel ?
Nie dopuszcza tego do siebie , przecież dyrektor robi takie super wrażenie , ma takie bogate CV i duże doświadczenie , podczas każdej rozmowy wydaje się taki poukładany . To handlowcy z takim stażem nie umieją sprzedawać i chcą jeszcze szkoleń ?
Co można z tym zrobić ?
Jeżeli klient po tej analizie podejmie chęci współpracy na stałe to zaczniemy od fundamentów i porządków w firmie m.in. od:
- ustalenia zasad
- komunikacji w firmie
- polepszenia współpracy i wpierania się między działami , a nie grania każdy do innej bramki
- znalezienia narzędzi pomocnych w działaniu tej firmy
- ustalenia strategi działania na obecnym rynku
- uzupełnieniu kompetencji potrzebnych w firmie do działania na dzisiejszym rynku
- ustalenia systemu motywacyjnego
- wdrażanie i nadzorowanie nowych ustaleń i zasad
- dopasowania się do obecnego rynku
Masz może jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości ?
Weź skorzystaj BEZPŁATNIE z 15 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .
Zadzwoń tel 789 333 534
Jedynie czym ryzykujesz to stratą 15min czasu , bo zyskać możesz …