Konsultacje biznesowe

Klient w firmie

KLIENT – i jego niezwykła postać. 

Po co dla Ciebie klient i po co go obsługiwać ? :).

Na temat klienta istnieje potężna ilość materiałów i książek i można tworzyć codziennie nowe treści, ponieważ codziennie coś nowego się dzieje wśród klientów. Poniżej przedstawie takie szybkie uogólnienie 🙂

Zastanawiałeś się kiedyś świadomie po co dla przedsiębiorstwa jest klient ? Nieświadomie to pewnie oczywiste.

Wiesz kto i co powinno być zawsze najważniejsze dla firm ?

Klient ! Bez niego firma nie pojedzie, bo to paliwo dla firmy.

Klientów możemy określać przez segmentację, cechy charakteru, temperament , typy zachowań i mnóstwo innych danych, dzielić na normalnych i trudnych klientów, ale to bardzo rozległy temat.

Coś więcej niż trudny klient 🙂

Oczywiście nie każdy klient do nas pasuje, nie każdy ma budżet na nasze rozwiązania i doskonale to rozumiem 🙂 .

Nie z każdym klientem chcemy pracować . Niektórych klientów lepiej oddać dla konkurencji niech oni się męczą, ale nie oto dla mnie chodzi :).

Są klienci wszechwiedzący , wiedzą “więcej i lepiej” niż wykonawcy z kilkunastoletnim doświadczeniem , a oni mają kontakt pierwszy raz , ale już wiedzą 🙂 – to czemu sobie sami nie zrobią ?

Są klienci, którzy za wszelką cenę nie będą chcieli zrozumieć co do nich mówisz i będzie ci się wydawać jakbyście rozmawiali w innych językach.

Niektórzy klienci zrobią wszystko, aby nam utrudnić pracę i jeżeli nas stać i możemy sobie na to pozwolić, to dla dobra naszej firmy i zdrowia psychicznego pracowników oddajmy ich w ręce konkurencji :).

Są jeszcze roszczeniowcy, naciągacze, wyłudzacze , kombinatorzy, psychopaci i inne ich pochodne , ale nie oto tu chodzi i to inny temat 🙂

Więc czy chcesz zawsze i za wszelką cenę obsługiwać wszystkich klientów ? Musisz to dobrze przemyśleć, bo ja z szacunkiem do siebie nie 🙂

Czemu klient jest tak ważny dla firmy ?

Wszystko zaczyna się od klienta .

Bez niego żaden dział w firmie jest nie potrzebny .

Bez niego nie potrzebujesz robić zamówień, produkować produktów, bo nie masz dla kogo produkować .

Bez klientów nie ma po co szukać pracowników , bo po co mają siedzieć w firmie lub produkować “coś ” jak nie ma dla kogo sprzedać .

Bez klientów nie potrzeba menagerów, dyrektorów i innych liderów, bo nie będzie kim zarządzać i dla kogo .

Bez klienta nie ma co optymalizować kosztów, bo nie będzie sprzedaży i przychodów , więc nie będzie czego optymalizować .

Bez klienta firma nie ma po co istnieć .

Bez klienta nie ma Twojej firmy .

Dlatego, jeżeli chcesz rozwijać swoją firmę to zadbaj o pozyskiwanie klientów i ich obsługę, bo to oni są paliwem dla Twojej firmy, bo bez tego paliwa firma nie pojedzie :). Nie musisz tankować na każdej stacji i obsługiwać każdego 🙂

Rozumiesz o co mi chodzi ?

Niestety większość firm jeszcze dalej ma myślenie, że wystarczy być na rynku, aby klient przychodził, albo działają z postawą zobaczymy co będzie i czekają, czekają i czekają, aż “coś” samo się wydarzy – oczekiwania level hard.

Dzisiaj to nie to co kiedyś, że wystarczyło być, dzisiaj czasy się zmieniły, klient się zmienił, wymagania się zmieniły, powstało wiele alternatyw, a w związku z tym trzeba dobrze działać i rywalizować .

Chyba , że działasz w branży Beauty, jesteś fryzjerem lub kosmetyczką , jesteś lekarzem lub fizjoterapeutą lub mechanikiem to prawdopodobnie Ciebie jeszcze to dzisiaj nie dotyczy :).

Jeżeli nie zaplanujesz strategi pozyskiwanie klientów, to oddajesz swój biznes w ręce przypadku, a przez to możesz duuuuużo stracić , a nawet doprowadzić do upadku firmy.

Działania firmy mają być zaplanowane , a nie wynikać z przypadku .

Musisz wiedzieć jakich klientów potrzebujesz, aby ciągle rosnąć,  jak się wyróżnisz na tle konkurencji, jak ich zachęcisz i przekonasz do siebie – to tak w skrócie.

Zastanów się ile osób wie o Twojej firmie i o tym co oferujesz i jakie potrzeby zaspokajasz :).

Chcesz zbudować proces systematycznego pozyskiwania klientów ? 

Zadzwoń 789270887 lub napisz krisoff1@wp.pl

Po pozyskaniu klienta następuje kolejny etap.

Następnie – obsługa klienta .

  • Czy wiesz po co w ogóle klient przychodzi do Ciebie ?

  • Czy wiesz jak odpowiednio nawiązać kontakt z klientem ?

  • Czy wiesz jak zweryfikować klienta czy jest zwykłym zawracaczem dupy czy naprawdę chce skorzystać z firmy w Twojej branży i go na to stać ?

  • Czy wiesz jak zbadać potrzeby klienta ?

  • Czy wiesz jak za zaprezentować swoje rozwiązanie , aby odpowiadało na potrzeby klienta ?

  • Czy wiesz jak dobrze obsługiwać klienta ?

  • Skąd wiesz, że dobrze obsługujesz klienta ?

  • Skąd wiesz, że Twoi pracownicy dobrze obsługują klientów ?

  • Czy każdy z Twoich pracowników dobrze obsługuje klientów czy może ich tylko “obsługuje” ?

Jeżeli nie znasz odpowiedzi na powyższe pytania to tracisz dużo pieniędzy ! 

Z chęcią pomogę dla Ciebie to wszystko uporządkować i zrobić tak, abyście mieli możliwie jak najlepszą skuteczność w obsłudze klienta.

Idealnych rozwiązań nie ma i takich nie potrzebujesz, ale są takie rozwiązania, które pozwolą popełniać mniej błędów i zwiększać waszą skuteczność.

Jeżeli masz poukładaną obsługę i zadowalające wyniki to ok, ale jak jest coś nie tak to możemy to poprawić i podnieść umiejętności .

Chcesz wiedzieć jak dobrze obsłużyć klienta ?

Zadzwoń 789270887. Pomogę zbudować proces obsługi klienta w Twojej firmie.

Dziękuję za doczytanie 🙂

Chcesz wiedzieć jak pozyskiwać więcej klientów ?

Zadzwoń . Pomogę pozyskiwać klientów dla Twojej firmy.

Pamiętaj i podejmij właściwą decyzję, ponieważ przyszłość zależy od Twojego wyboru.

Chcesz porozmawiać jak to zrobimy ?
Skorzystaj BEZPŁATNIE z 30 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .
Zadzwoń i porozmawiajmy o tym tel. 789 270 887 lub 789 333 534
Jedynie czym ryzykujesz to stratą 30 minut czasu , bo zyskać możesz.

Exit mobile version