Jak zwiększyć zyski w salonie sprzedaży, w sklepie ?
Dzisiaj o sytuacji na punktach sprzedaży / salonach sprzedaży / sklepie .
Sytuacja , która występuje u klientów w ich punktach sprzedaży jest taka jak było kiedyś czyli polega głównie na wydawaniu towaru dla klienta w zamian za pieniądze 🙂 .
Mianowicie klient zatrudnia swojego pracownika lub pracowników , żeby mu pomagali w odsprzedaży jego produktów / towarów u niego w sklepie.
No i co się dzieje ?
Taki pracownik zostaje zatrudniony przeważnie na szybko i nie dostaje nic więcej niż przeszkolenie z podstawowej obsługi z kasy fiskalnej , ewentualnie z obsługi wagi (w punktach sprzedających żywność ) i pozostałych urządzeń , które są potrzebne w codziennej obsłudze punktu w stopniu podstawowym .
Taki pracownik z powodu TURBO wdrożenia ma najczęściej sam nauczyć się wiedzy na temat sprzedawanych produktów , obsługi klienta i tego co zawierają etykiety produktów .
Może gdzieś jakaś ulotka sobie leży to poczytaj lub możesz pooglądać sobie towary na półkach 🙂 ,
bo jak chce to niech sobie doczyta i tyle … jak nie to trudno .
Dlaczego się tak dzieje ?
- po pierwsze większość właścicieli / menadżerów nie ma więcej czasu na zatrudnianie sprzedawców / handlowców ,
- większość właścicieli , menadżerów nie wie jak to zrobić , żeby sprzedaż się zwiększyła ,
- właściciel oczekuje , że przyjdzie super osoba ( ale one pracują dla najlepszych lub prowadzą własne firmy ) , która w magiczny sposób zwiększy zyski w sklepie , a tak się nie dzieje , bo przychodzi ktoś i niech robi coś ,
i jaki jest tego efekt ?
- Właściciel się wkurza i narzeka co za złego pracownika zatrudnił
- pracownik nie wie czego właściciel od niego oczekuje i jak ma to zrobić
- pracownik nie ma motywacji na dalszą pracę
- właściciel z chęcią by go zwolnił
- klienci odczuwają sytuację
- zyski zamiast rosnąć maleją
- rośnie frustracja z obu stron
Efektem takiego podejścia i przygotowania pracownika u ciebie w punkcie sprzedaży jest to , że taka osoba nie ma wiedzy jak ma sprzedawać u ciebie w sklepie !
Taka osoba , która jest zatrudniona u ciebie w sklepie / w punkcie sprzedaży jest tylko tak naprawdę od podawania towaru , bo nie wie jak ma pracować i że można inaczej .
Teraz , żebyś mógł zwiększyć zyski i przestał narzekać jakiego słabego masz pracownika , oczekiwać , że może sam się poprawi , a zaczął wymagać to powinieneś przed zatrudnieniem nowej osoby się do tego przygotować , aby odpowiednio taką osobę wdrożyć do siebie do firmy , aby pracowała zgodnie z założeniami twojej firmy .
Jeżeli już wdrożyłeś i zatrudniłeś jakąś osobę , a ona ma braki w kompetencjach to powinieneś ustalić jakich kompetencji tej osobie brakuje i ją w tym kierunku przeszkolić , aby te kompetencje udoskonalić .
Poprawi ona umiejętności obsługi klienta i sprzedaży .
Dzięki temu zyskasz TY , zyska twoja firma i osoba , która jest u ciebie zatrudniona będzie miała lżej sprzedawać u ciebie w firmie i wywiązywać się ze swoich obowiązków.
Skorzystają na tym także twoi klienci , bo to od nich zależy przyszłość Twojej firmy .
Zastanawiasz się co się stanie jak wyszkolisz taką osobę , a ona odejdzie ? Zastanów się lepiej co się stanie jak ona z takimi umiejętnościami zostanie i co wtedy zrobisz ? Najczęściej jest tak , że jak się w taką osobę zaczyna inwestować to ona to docenia i się bardziej z firmą utożsamia .
Chyba , że jesteś toksycznym szefem .
Dlatego jeżeli chciałbyś , żeby ci to poukładać i zmienić lub zbudować taki proces sprzedaży u ciebie w firmie i aby na każdym punkcie sprzedaży ta sprzedaż wyglądała podobnie
to zapraszam ciebie do mnie
z miłą chęcią 🙂 🙂 dla ciebie pomogę 🙂 usprawnić sprzedaż w twojej firmie i na twoich punktach sprzedaży
Masz może jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości ?
Weź skorzystaj BEZPŁATNIE z 30 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .
Zadzwoń tel 789 333 534 lub 789 270 887
Jedynie czym ryzykujesz to stratą 30min czasu , bo zyskać możesz …