Zwiększenie sprzedaży

Jak można zwiększyć sprzedaż w firmie ?

Klient miał cel – zwiększenie sprzedaży .

Po rozmowie wstępnej i ustaleniu warunków doszło do wizyty w firmie Klienta.

Wizyta miała na celu zobaczenie jak dział handlowy działa i co można z tym zrobić , aby poprawić wyniki sprzedażowe .

Jak wyglądało to w skrócie ?

Firma od 20 lat na Polskim rynku , przez prawie 20 lat były wzrosty z roku na rok , aż do początku 2020 roku i początku pandemii .

Po zapoznaniu się z szefem firmy i poznaniu jego punktu widzenia , zdecydowałem na poznanie się z handlowcami .

Dyrektora sprzedaży wersji niestety nie poznałem , bo był na zwolnieniu chorobowym .

Firma stawia na doświadczonych handlowców , każdy jest minimum 10 lat w zawodzie handlowca.

Przed rozmową zostali oni poinformowani przez przełożonego , że jest takie działanie w firmie , że ich firma podjęła współpracę z firmą zewnętrzną , która ma pomóc w poprawie sprzedaży .

Podczas zapoznania się z handlowcami i rozmowie jak wygląda ich praca , co dzieje się na rynku jak wygląda praca w firmie od wewnątrz okazało się jednogłośnie , że :

    • nowy dyrektor sprzedaży to typowy “pan tabelka” , sprzedaż ma rosnąć , bo PKB rośnie 🙂

    • nowy dyrektor sprzedaży zabłysnął , bo wszedł do firmy kiedy rynek sam chłoną towar i przypisywał sobie , że to jego zasługa , wtedy nie potrzeba było żadnych działań

    • dział marketingu – jest osoba w firmie , ale zdaniem handlowców nie wie jaka jest jego rola , nie mają żadnego wsparcia

    • wymagania dyrektora sprzedaży – tylko brać i brać

    • wymagania dyrektora sprzedaży na teraz to :
        • macie zacząć działać

        • macie zwiększyć sprzedaż

        • macie być handlowcem , serwisem , magazynierem i fakturzystą , wszystkim czego będzie potrzeba

        • macie skupić się na wszystkim

Co myślą obecni handlowcy ?

Są zdemotywowani i czują się , że może to faktycznie ich wina , że coś robią nie tak , są źli , że nie mają wsparcia ze strony firmy , firma ma tylko roszczenia i obwinianie za niepowodzenia .

Czego potrzebują ?

    • współpracy z całą firmą,

    • zmiany myślenia dyrektora , żeby szef przejrzał na oczy , a nie słuchał tego co mówi dyrektor,

    • podejścia dyrektora – sprzedaż to gra zespołowa , a nie dbanie o swój tyłek w firmie,

    • potrzebują rozwoju i szkoleń , bo rynek się zmienia

    • materiałów do promocji,

    • drobnego budżetu na wsparcie sprzedażowe u klientów,

Co myśli o tej sytuacji właściciel ?

Nie dopuszcza tego do siebie , przecież dyrektor robi takie super wrażenie , ma takie bogate CV i duże doświadczenie , podczas każdej rozmowy wydaje się taki poukładany . To handlowcy z takim stażem nie umieją sprzedawać i chcą jeszcze szkoleń ?

Co można z tym zrobić ?

Jeżeli klient po tej analizie podejmie chęci współpracy na stałe to zaczniemy od fundamentów i porządków w firmie m.in. od:

    • ustalenia zasad

    • komunikacji w firmie

    • polepszenia współpracy i wpierania się między działami , a nie grania każdy do innej bramki

    • znalezienia narzędzi pomocnych w działaniu tej firmy

    • ustalenia strategi działania na obecnym rynku

    • uzupełnieniu kompetencji potrzebnych w firmie do działania na dzisiejszym rynku

    • ustalenia systemu motywacyjnego

    • wdrażanie i nadzorowanie nowych ustaleń i zasad

    • dopasowania się do obecnego rynku

Co się stało po 6 miesiącach ?

Dyrektor sprzedaży nie widział potrzeb zmieniania swojego myślenia i podejścia więc się rozstał z firmą . Nowy dyrektor pozmieniał podejście , usprawniliśmy proces sprzedaży , usprawniła się komunikacja w firmie , a teraz po kolejnych 6 miesiącach firma odnotowuje zyski większe o 15% niż rok do roku .

Minął rok po konsultacji.

Byłego dyrektora już nie ma. Okazało się , że narobił w firmie więcej bałaganu niż zakładano na początku .

Chłopaki w dziale handlowym mają się świetnie dzwonią co jakiś czas 🙂 .

Mają fajnego nowego dyrektora , który bardzo się stara .

Właściciel firmy też zaczął do niej zaglądać i rozmawiać z pracownikami .

Zysk firmy zwiększył się o ok 15% rok do roku , właściciel zadowolony , ja też , że mogłem pomóc i zostajemy w kontakcie.

Dziękuję za zaufanie i możliwość wykazania się .

 

Masz może jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości ?

Weź skorzystaj BEZPŁATNIE z 15 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .

Zadzwoń tel 789 333 534

Jedynie czym ryzykujesz to stratą 15min czasu , bo zyskać możesz …