STRATEGIA CZYLI PLANOWANIE DZIAŁAŃ
JAKO PIERWSZY KROK DO SUKCESU I POKONYWANIA PRZESZKÓD W BIZNESIE by KRISOFF
Nazywam sie Krzysiek Bugnacki i pomagam zwiększać zyski w firmach za pomocą budowanie marketingu, sprzedaży i optymalizacji.
Mam zadanie dla Ciebie. Pomyśl o planowaniu i o tym ile można na tym zarobić lub stracić , jeżeli przeważnie można zmienić zysk o 10-50% w skali roku.
Więc trochę wyjaśnię jak to jest z tą strategią. Oczywiście nie będzie to idealnie wyjaśnione, ale zależy mi na tym, abyś to zrozumiał czego brakuje w większości mikro, małych i średnich firmach i co pomogło by zwiększać w tych firmach zyski.
JEST TO STRATEGIA czyli PLANOWANIE DROGI DO CELU!!
BRAK PLANU TO JEST PLAN NA PORAŻKĘ I PLAN NA BYCIE UZALEŻNIONYM OD PRZYPADKU !!!! Chyba byś wolał co innego ?
Większość firm najpierw robi COŚ zamiast najpierw pomyśleć czy jest im to potrzebne, a jak tak to im potrzebne to w jaki sposób to zrobić, aby zrobić to w odpowiedni sposób i aby dawało to oczekiwany efekt.
Najpierw przed budowanie strategi zastanów się jaki jest twój cel biznesowy ? Po co to chcesz zrobić ?
- aby zacząć funkcjonować stabilnie i żeby mieć czas na życie ?
- a może aby kupować droższe zabawki i spełniać coraz to większe swoje zachciewajki ?
- aby pospłacać długi firmy ?
- a może, aby zostać niewolnikiem firmy i pracować od rana do nocy, mieć nieprzespane noce, bo chcesz rozwinąć wielką firmę z dużymi zleceniami, kredytami i karami umownymi? A to prowadzi do niewolnictwa zamiast do wolności 🙁 🙁
Załóżmy, masz cel, że :
- Chcesz stabilnie zarabiać
- chcesz wyjść z obecnego zadłużenia na +
- Chce zwiększyć udziały w rynku
Żeby to zrobić to musisz wiedzieć JAK.
Jak chcesz to zrobić ?
Jak to opracujesz to już jest jakiś plan / strategia na osiągnięcie Celu.
Bo bez planu to jesteś skazany na przypadek !!!!
Na sytuacje, które wydarzą się bez twojego wpływu, oddajesz odpowiedzialność za twój sukces losowi, po prostu dryfujesz jak łódź bez wioseł i silnika i bez wpływu 🙁
Przykład
Chcesz zwiększyć zyski o 10-20% w rok za pomocą marketingu i sprzedaży.
Robisz inwentaryzację/ audyt zasobów czyli tego co masz, co umiesz lub co posiada na stanie twoja firma.
Analizujesz to co posiadacie, to co trzeba usunąć, czego trzeba zacząć robić więcej, co jest wam potrzebne i jak to zdobędziecie czy zatrudnicie kogoś czy zlecicie to dla kogoś.
Następnie analizujecie rynek .
Co w nim się dzieje, w którą stronę idzie, gdzie są luki, gdzie jest niewykorzystany potencjał i kasa.
Analizujesz konkurencję.
Z kim konkurujesz co oni takiego robią i to co robią to jest dobre czy złe czyli czy tylko przepala im kasę. Warto to zrobić , aby wiedzieć jakich błędów nie popełniać
Na podstawie tego określasz
- swój rynek
- jak on kupuje
- to w jaki sposób chcesz do niego dotrzeć,
- co chcesz sprzedać
- jak chcesz to zrobić
- co wyróżnia ciebie na tym rynku
- w jakich cenach chcesz sprzedawać , aby rynek to kupił
Zbudowanie powyższego planu zajmie dla ciebie kilka dni.
Następnie dzięki temu zaczynasz tworzenie materiałów edukacyjnych, reklamowych i sprzedażowych, aby móc zacząć komunikować się do potencjalnych klientów.
Dopiero jak masz powyższe to możesz rozpocząć działanie do pozyskiwania klientów, bo masz już materiały i wiesz co jak i gdzie chcesz to zrobić.
Zaczynasz wdrożenie tego planu.
Zaczynasz od testów, aby zweryfikować czy ten plan, który założyłeś jest poprawny.
W trakcie robisz analizy i weryfikujesz reakcję rynku na twój plan.
Następnie wprowadzasz zmiany i usprawnienia.
Jak Twój plan przyprowadzi ci klientów to rozpocznie się proces sprzedaży.
Musisz umieć im sprzedać !
pamiętaj nie każdego klienta potrzebuje twoja firma, więc musisz ich jakoś zweryfikować , aby nie tracić czasu na tych co nie pasując do twojej firmy.
Pamiętaj ,że za sukces odpowiada plan , jego realizacja, analiza i wprowadzanie poprawek i to jest proces ciągły.
Zadanie dla ciebie 🙂
Zastanów się, dlaczego wiele osób ma tylko plany, ale im się nie udaje ?
Dla wielu osób plany nie wychodzą, ponieważ mają oni problem z ich realizacją.
Czyli mają jakieś oczekiwania co chcieli by zrobić, ale nie umieją tego zrobić. Więc robią to byle jak, aby zrobić, a to nie wychodzi więc odpuszczają i wtedy mówią , że ten plan jest do duu.py, ale nawet najlepszy plan rozwoju można zepsuć jak nie umie się go wdrożyć !
Pamiętaj, że brak strategi powoduje, że tracisz jakieś 10-50% zysku w twojej firmie !!! Oczywiści w zależności od skali twojej firmy i działań w niej wdrożonych. Inaczej będzie to w małej firmie kilkuosobowej, a inaczej w dużej zatrudniającej ok 500-1000osób.
Tracisz, ponieważ nie wiesz co chcesz robić, nie wiesz dla kogo chcesz sprzedawać, jak chcesz to zrobić, nie wiesz jak się wyróżniać i przekonać klientów do siebie, nie wiesz jak zrobić materiały edukacyjne i reklamowe, a to powoduje, że tracisz.
Więc przelicz sobie ile ten % wynosi dla Ciebie i ile tracisz rocznie , a mógłbyś to zarabiać.
Jeżeli masz tak, że chciałbyś zwiększać zyski w zaplanowany sposób to zapraszam do mnie na bezpłatną konsultację i zobaczymy czy moje rozwiązanie zadziała u Ciebie.
Zadzwoń 789270887 lub napisz do mnie [email protected]