Jak można zwiększyć sprzedaż w firmie ?
Klient miał cel – zwiększenie sprzedaży .
Po rozmowie wstępnej i ustaleniu warunków doszło do wizyty w firmie Klienta.
Wizyta miała na celu zobaczenie jak dział handlowy działa i co można z tym zrobić , aby poprawić wyniki sprzedażowe .
Jak wyglądało to w skrócie ?
Firma od 20 lat na Polskim rynku , przez prawie 20 lat były wzrosty z roku na rok , aż do początku 2020 roku i początku pandemii .
Po zapoznaniu się z szefem firmy i poznaniu jego punktu widzenia , zdecydowałem na poznanie się z handlowcami .
Dyrektora sprzedaży wersji niestety nie poznałem , bo był na zwolnieniu chorobowym .
Firma stawia na doświadczonych handlowców , każdy jest minimum 10 lat w zawodzie handlowca.
Przed rozmową zostali oni poinformowani przez przełożonego , że jest takie działanie w firmie , że ich firma podjęła współpracę z firmą zewnętrzną , która ma pomóc w poprawie sprzedaży .
Podczas zapoznania się z handlowcami i rozmowie jak wygląda ich praca , co dzieje się na rynku jak wygląda praca w firmie od wewnątrz okazało się jednogłośnie , że :
-
- nowy dyrektor sprzedaży to typowy “pan tabelka” , sprzedaż ma rosnąć , bo PKB rośnie 🙂
-
- nowy dyrektor sprzedaży zabłysnął , bo wszedł do firmy kiedy rynek sam chłoną towar i przypisywał sobie , że to jego zasługa , wtedy nie potrzeba było żadnych działań
-
- dział marketingu – jest osoba w firmie , ale zdaniem handlowców nie wie jaka jest jego rola , nie mają żadnego wsparcia
-
- wymagania dyrektora sprzedaży – tylko brać i brać
-
- wymagania dyrektora sprzedaży na teraz to :
-
- macie zacząć działać
-
- macie zwiększyć sprzedaż
-
- macie być handlowcem , serwisem , magazynierem i fakturzystą , wszystkim czego będzie potrzeba
-
- macie skupić się na wszystkim
-
- wymagania dyrektora sprzedaży na teraz to :
-
- szkolenia w firmie ze sprzedaży , negocjacji , obsługi klienta ? Przecież zatrudniliśmy doświadczonych handlowców oni wiedzą co i jak mają robić
Co myślą obecni handlowcy ?
Są zdemotywowani i czują się , że może to faktycznie ich wina , że coś robią nie tak , są źli , że nie mają wsparcia ze strony firmy , firma ma tylko roszczenia i obwinianie za niepowodzenia .
Czego potrzebują ?
-
- współpracy z całą firmą,
-
- zmiany myślenia dyrektora , żeby szef przejrzał na oczy , a nie słuchał tego co mówi dyrektor,
-
- podejścia dyrektora – sprzedaż to gra zespołowa , a nie dbanie o swój tyłek w firmie,
-
- potrzebują rozwoju i szkoleń , bo rynek się zmienia
-
- materiałów do promocji,
-
- drobnego budżetu na wsparcie sprzedażowe u klientów,
Co myśli o tej sytuacji właściciel ?
Nie dopuszcza tego do siebie , przecież dyrektor robi takie super wrażenie , ma takie bogate CV i duże doświadczenie , podczas każdej rozmowy wydaje się taki poukładany . To handlowcy z takim stażem nie umieją sprzedawać i chcą jeszcze szkoleń ?
Co można z tym zrobić ?
Jeżeli klient po tej analizie podejmie chęci współpracy na stałe to zaczniemy od fundamentów i porządków w firmie m.in. od:
-
- ustalenia zasad
-
- komunikacji w firmie
-
- polepszenia współpracy i wpierania się między działami , a nie grania każdy do innej bramki
-
- znalezienia narzędzi pomocnych w działaniu tej firmy
-
- ustalenia strategi działania na obecnym rynku
-
- uzupełnieniu kompetencji potrzebnych w firmie do działania na dzisiejszym rynku
-
- ustalenia systemu motywacyjnego
-
- wdrażanie i nadzorowanie nowych ustaleń i zasad
-
- dopasowania się do obecnego rynku
Co się stało po 6 miesiącach ?
Dyrektor sprzedaży nie widział potrzeb zmieniania swojego myślenia i podejścia więc się rozstał z firmą . Nowy dyrektor pozmieniał podejście , usprawniliśmy proces sprzedaży , usprawniła się komunikacja w firmie , a teraz po kolejnych 6 miesiącach firma odnotowuje zyski większe o 15% niż rok do roku .
Minął rok po konsultacji.
Byłego dyrektora już nie ma. Okazało się , że narobił w firmie więcej bałaganu niż zakładano na początku .
Chłopaki w dziale handlowym mają się świetnie dzwonią co jakiś czas 🙂 .
Mają fajnego nowego dyrektora , który bardzo się stara .
Właściciel firmy też zaczął do niej zaglądać i rozmawiać z pracownikami .
Zysk firmy zwiększył się o ok 15% rok do roku , właściciel zadowolony , ja też , że mogłem pomóc i zostajemy w kontakcie.
Dziękuję za zaufanie i możliwość wykazania się .
Masz może jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości ?
Weź skorzystaj BEZPŁATNIE z 15 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .
Zadzwoń tel 789 333 534
Jedynie czym ryzykujesz to stratą 15min czasu , bo zyskać możesz …