KLIENT – i jego niezwykła postać.
Po co dla Ciebie klient i po co go obsługiwać ? :).
Na temat klienta istnieje potężna ilość materiałów i książek i można tworzyć codziennie nowe treści, ponieważ codziennie coś nowego się dzieje wśród klientów. Poniżej przedstawie takie szybkie uogólnienie 🙂
Zastanawiałeś się kiedyś świadomie po co dla przedsiębiorstwa jest klient ? Nieświadomie to pewnie oczywiste.
Wiesz kto i co powinno być zawsze najważniejsze dla firm ?
Klient ! Bez niego firma nie pojedzie, bo to paliwo dla firmy.
Klientów możemy określać przez segmentację, cechy charakteru, temperament , typy zachowań i mnóstwo innych danych, dzielić na normalnych i trudnych klientów, ale to bardzo rozległy temat.
Coś więcej niż trudny klient 🙂
Oczywiście nie każdy klient do nas pasuje, nie każdy ma budżet na nasze rozwiązania i doskonale to rozumiem 🙂 .
Nie z każdym klientem chcemy pracować . Niektórych klientów lepiej oddać dla konkurencji niech oni się męczą, ale nie oto dla mnie chodzi :).
Są klienci wszechwiedzący , wiedzą “więcej i lepiej” niż wykonawcy z kilkunastoletnim doświadczeniem , a oni mają kontakt pierwszy raz , ale już wiedzą 🙂 – to czemu sobie sami nie zrobią ?
Są klienci, którzy za wszelką cenę nie będą chcieli zrozumieć co do nich mówisz i będzie ci się wydawać jakbyście rozmawiali w innych językach.
Niektórzy klienci zrobią wszystko, aby nam utrudnić pracę i jeżeli nas stać i możemy sobie na to pozwolić, to dla dobra naszej firmy i zdrowia psychicznego pracowników oddajmy ich w ręce konkurencji :).
Są jeszcze roszczeniowcy, naciągacze, wyłudzacze , kombinatorzy, psychopaci i inne ich pochodne , ale nie oto tu chodzi i to inny temat 🙂
Więc czy chcesz zawsze i za wszelką cenę obsługiwać wszystkich klientów ? Musisz to dobrze przemyśleć, bo ja z szacunkiem do siebie nie 🙂
Czemu klient jest tak ważny dla firmy ?
Wszystko zaczyna się od klienta .
Bez niego żaden dział w firmie jest nie potrzebny .
Bez niego nie potrzebujesz robić zamówień, produkować produktów, bo nie masz dla kogo produkować .
Bez klientów nie ma po co szukać pracowników , bo po co mają siedzieć w firmie lub produkować “coś ” jak nie ma dla kogo sprzedać .
Bez klientów nie potrzeba menagerów, dyrektorów i innych liderów, bo nie będzie kim zarządzać i dla kogo .
Bez klienta nie ma co optymalizować kosztów, bo nie będzie sprzedaży i przychodów , więc nie będzie czego optymalizować .
Bez klienta firma nie ma po co istnieć .
Bez klienta nie ma Twojej firmy .
Dlatego, jeżeli chcesz rozwijać swoją firmę to zadbaj o pozyskiwanie klientów i ich obsługę, bo to oni są paliwem dla Twojej firmy, bo bez tego paliwa firma nie pojedzie :). Nie musisz tankować na każdej stacji i obsługiwać każdego 🙂
Rozumiesz o co mi chodzi ?
Niestety większość firm jeszcze dalej ma myślenie, że wystarczy być na rynku, aby klient przychodził, albo działają z postawą zobaczymy co będzie i czekają, czekają i czekają, aż “coś” samo się wydarzy – oczekiwania level hard.
Dzisiaj to nie to co kiedyś, że wystarczyło być, dzisiaj czasy się zmieniły, klient się zmienił, wymagania się zmieniły, powstało wiele alternatyw, a w związku z tym trzeba dobrze działać i rywalizować .
Chyba , że działasz w branży Beauty, jesteś fryzjerem lub kosmetyczką , jesteś lekarzem lub fizjoterapeutą lub mechanikiem to prawdopodobnie Ciebie jeszcze to dzisiaj nie dotyczy :).
Jeżeli nie zaplanujesz strategi pozyskiwanie klientów, to oddajesz swój biznes w ręce przypadku, a przez to możesz duuuuużo stracić , a nawet doprowadzić do upadku firmy.
Działania firmy mają być zaplanowane , a nie wynikać z przypadku .
Musisz wiedzieć jakich klientów potrzebujesz, aby ciągle rosnąć, jak się wyróżnisz na tle konkurencji, jak ich zachęcisz i przekonasz do siebie – to tak w skrócie.
Zastanów się ile osób wie o Twojej firmie i o tym co oferujesz i jakie potrzeby zaspokajasz :).
Chcesz zbudować proces systematycznego pozyskiwania klientów ?
Zadzwoń 789270887 lub napisz [email protected]
Po pozyskaniu klienta następuje kolejny etap.
Następnie – obsługa klienta .
-
Czy wiesz po co w ogóle klient przychodzi do Ciebie ?
-
Czy wiesz jak odpowiednio nawiązać kontakt z klientem ?
-
Czy wiesz jak zweryfikować klienta czy jest zwykłym zawracaczem dupy czy naprawdę chce skorzystać z firmy w Twojej branży i go na to stać ?
-
Czy wiesz jak zbadać potrzeby klienta ?
-
Czy wiesz jak za zaprezentować swoje rozwiązanie , aby odpowiadało na potrzeby klienta ?
-
Czy wiesz jak dobrze obsługiwać klienta ?
-
Skąd wiesz, że dobrze obsługujesz klienta ?
-
Skąd wiesz, że Twoi pracownicy dobrze obsługują klientów ?
- Czy każdy z Twoich pracowników dobrze obsługuje klientów czy może ich tylko “obsługuje” ?
Jeżeli nie znasz odpowiedzi na powyższe pytania to tracisz dużo pieniędzy !
Z chęcią pomogę dla Ciebie to wszystko uporządkować i zrobić tak, abyście mieli możliwie jak najlepszą skuteczność w obsłudze klienta.
Idealnych rozwiązań nie ma i takich nie potrzebujesz, ale są takie rozwiązania, które pozwolą popełniać mniej błędów i zwiększać waszą skuteczność.
Jeżeli masz poukładaną obsługę i zadowalające wyniki to ok, ale jak jest coś nie tak to możemy to poprawić i podnieść umiejętności .
Chcesz wiedzieć jak dobrze obsłużyć klienta ?
Zadzwoń 789270887. Pomogę zbudować proces obsługi klienta w Twojej firmie.
Dziękuję za doczytanie 🙂
Chcesz wiedzieć jak pozyskiwać więcej klientów ?
Zadzwoń . Pomogę pozyskiwać klientów dla Twojej firmy.
Pamiętaj i podejmij właściwą decyzję, ponieważ przyszłość zależy od Twojego wyboru.
Chcesz porozmawiać jak to zrobimy ?
Skorzystaj BEZPŁATNIE z 30 minut konsultacji i przekonaj się czy mogę Ci pomóc .
Zadzwoń i porozmawiajmy o tym tel. 789 270 887 lub 789 333 534
Jedynie czym ryzykujesz to stratą 30 minut czasu , bo zyskać możesz.